Responsive Ads Here

Khamis, Oktober 13, 2016

APA ITU KODI?


Apa Itu Kodi?

Kodi merupakan teater rumah sumber terbuka yang sebelum ini dikenali sebagai XBMC. Aplikasi ini telah dibangunkan oleh Yayasan XBMC, sebagai teknologi konglomerat bukan keuntungan. Ia adalah perisian multimedia percuma mampu memainkan pelbagai format video dan fail audio.


Kodi App menyokong pelbagai format imej, visualisations audio, senarai main, fail audio, fail video, laporan ramalan cuaca dan juga plugin pihak ketiga. Ia berfungsi di internet serta rangkaian rumah. Ia diedarkan di bawah Lesen Awam Am GNU (GPL) dan mempunyai pengecualian cukai.

Ia berfungsi pada sistem operasi yang berbeza dan mempunyai antara muka pengguna 10 kaki untuk televisyen dan kawalan jauh. Ia membuat live fail media, podcast, senarai main, dan fail digital yang lain dari media penyimpanan. Sejak ia menyediakan pelbagai-platform, oleh itu, bertindak sebagai alternatif kepada Home Theatre PC.

Pada mulanya, Kodi turun telah dicipta sebagai aplikasi bebas media yang dikenali sebagai pusat Xbox Media untuk konsol permainan Xbox. Kodnya ditulis dalam bahasa C ++. versi telah digunakan dalam TV pintar, sistem terbenam, peti set-top, papan tanda digital dan platform cabang lain.

Pada 1 Ogos 2014, ia dinamakan semula sebagai Kodi dan telah diberikan tanda dagangan lewat pada November 2015. Perisian ini juga mempunyai kulit disesuaikan dan tema supaya anda boleh membuat ia lebih dinamik. Terdapat kira-kira 100 idea dan reka bentuk kulit yang seseorang boleh memilih sehingga membuat antara muka yang kuat.


Kami mempunyai dua kaedah untuk memuat turun Kodi App pada Android; Saya akan lebih suka kaedah yang pertama kerana ia adalah kaedah yang mudah dan sangat langsung. Tetapi jika anda mahu pergi dengan kaedah fail Kodi APK maka anda boleh berbuat demikian juga dengan pilihan kedua disediakan di bawah.

pemasangan automatik:

Klik pada Google pautan Play Store dari Smartphone Android anda.
Anda akan diarahkan ke tetingkap baru dengan butir-butir perisian Kodi.
Klik pada pilihan yang memasang dan meneruskan dengan pemasangan.
Apabila pemasangan selesai, anda boleh menjalankan Kodi Muat turun pada peranti Android anda.
Pemasangan manual dengan memuat turun fail APK.

1. Cari menu tetapan pada peranti anda. Cari Menu Keselamatan.
2. Selepas itu membolehkan pilihan 'sumber yang tidak diketahui. Langkah ini hendaklah membuat pemasangan lebih mudah.
3. Memuat turun Kodi untuk Android dari laman web rasminya. Pilih versi mengikut perkakasan anda.
4. Tunggu Kodi fail APK untuk dimuat turun.
5. Teruskan dengan pemasangan seperti yang diarahkan.
6. Anda mungkin akan diminta untuk membuka pemasang bungkusan atau Google bermain untuk melengkapkan proses tersebut.
7. pilihan yang berkenaan dan tunggu skrin pengesahan lain.
8. Sekarang pemasangan selesai; anda boleh mula menggunakan Kodi.

KODI For Android Complete Setup Guide 2016

3 ulasan: